30 september 2010

2010-09-30 | 22.53

Det blev bio igår med Christoffer Johansson, Lisa Andersson och Joakim Wikman några mindre än beräknat men inte mindre roligt för det, blev mcdonalds innan tillsammans med Lisa och i sällskap av Madicken Melchersson och Anita Lukic innan jag och Lisa mötte upp Christoffer och Joakim för att köpa godis innan bion, Resident Evil: Afterlife i 3D och vad ska man säga? Filmen: Helt okej men inte mycket mer lite på grund av att jag kände ingen “Resident Evil” känsla över den utan mer som en vanliga Zombie film helt enkelt och jag hade ju skapliga förväntningar då jag älskade dom tidigare filmerna MEN underhållningen och 3D effekterna var “out of this world” feta helt enkelt med både Matrix effekter i 3D samt vanliga 3D effekter, sjukt cool film. I det helt en mycket trevlig kväll med trevliga människor.

Efteråt blev det promenad hem och eftersom att Christoffer Johansson bor i Ljura vilket är på vägen hem för mig så gjorde jag honom sällskap på vägen hem, blev en hel del snack om allt och ingenting.

Idag har det varit lagom segt på jobbet och idag var det Joakim Wikman som hade lagat mat då jag bjöd på lasagne i onsdag och han hade gjort en smaskig måltid av fläskfilé, färskpasta, sparris och stekt lök med en god sås, mycket gott faktiskt.
Arbetsdagen gick bra och vi hade ett möte med våran TL där vi bara får höra bra saker hur grymt bra vi i grupp fem är!

Situationen efter att jag slutade är dock tråkigare, har antingen haft någon klåfingrig människa i min jacka som har stulit mina nycklar eller så har jag förlagt/tappat dom någonstans men jag är ganska säker att jag hade med dom till jobbet, har i alla fall ringt Östgötatrafiken men inget upphittat där men i vilket fall som helst så fick jag åka till Tobias Linderholm och hämta min reservnyckel … men blir en 1500 – 2000 kronor för ett låskolvsbyte samt säkert ern 500 kr för utbyte av elektroniska nyckeln till tvättstugan, precis vad jag vill lägga pengar på!

Om 34 timmar börjar äventyret med Mattias Bäckmark, Johan Sjöholm, Emil Sjöholm, Emelie Fyrberg, Jimmy Persson med flera och tjugo öl och jägermeister ligger på kylning i kylen reda för lördagens bravader där jag räknar med att knäcka första ölen redan 09.00, M/S Cinderella ska intas, gungas och röjas under 24 timmar med några av eliten av vänner.

Inga kommentarer: