10 september 2010

2010-09-10 |11.15

new-york_places Har kikat lite mer på resan till New York och en sak är säker, dit ska jag och det blir i början av januari som jag tar mitt bagage och åker över och hänger, utforskar och festar järnet i New York tillsammans med Kalle Mobeck

TWATerminalInterior

Flyget tar cirka 12 1/2 timme och mellanlandning sker på Island, 4400 kr för tur/retur biljett med Brittish Airways känns nästan gratis när det har kostat upp emot 10-15.000 kr att flyga tur och retur till USA, beräknar med att ha en reskassa på cirka 7500 kr så man verkligen kan leva livet i The Big Apple.

newyorkabc

Så mycket att hinna utforska och uppleva, Ellis Islands, Hooters, Brooklyn Bridge, Manhattan Bridge, City Hall, Empire State Building, FN huset, Saint Patricks Cathedral, Trump Tower, Ground Zero, Dag Hammarskjölds plats, World Trade Center Memorial, Guggenheim, Sports Museum of America, Times Square, Central Park och massa pubbar och nattklubbar så klart. Så mycket, men man märker väl om man hinner uppleva allt, men en sak är säker, it’s gonna be awesome 24/7!

jfk-airport-address1

 

 

 

Planet lyfter ifrån Arlanda och mellanlandar på Island innan det når slutdestination John F Kennedy airport efter en total flygtid på cirka 12 1/2 timme. Har inte riktigt beslutat mig för hur länge jag ska stanna, beror lite på hur mycket pengar som kan sparas undan, helst vill jag hänga i världens coolaste stad i 14 dagar men vi får se hur länge det blir, det viktigaste är ändå att jag ska dit! Ohh vad jag längtar redan nu!

Inga kommentarer: