10 augusti 2010

2010-08-10 | 22.34

Påkörd mobil, intensiv träning, musik, film, cykeltur, fotboll i ektorp och ömmande kropp .. kort sammanfattning av dagen :)

Ledigt och trevligt så passade på att få sova lite, tror jag sov en sådär tio – elva timmar som normalt brukar "förstöra” en men idag var det sjukt skönt som helst att få sova ut då det blivit lite av den varan på sistonde. Klev upp och tog en mysig morgondusch och fixade lite frukost, satte mig och läste lite nyheter och kollade facebook innan det var dags att sätta sig på cykeln för en trettio minuters tur före ett pass på gymmet. Blev ett tufft Bröst – Korsrygg – Axlar – Triceps pass på gymmet och för första gången på ett tag var man duktig med stretchningen som jag brukar slarva lite med (A), men efter pass hände det, trodde direkt att “hopp det var den mobilen”, jag hade precis satt mig på cykeln och skulle cykla hem när mobilen ramlar ur fikan samtidigt som det kom en bil och körde över den när den skulle svänga in på parkeringsfickan, men den klarade sig utan en skråma faktiskt.

Ytterligare en mysig och lång dusch när man kom hem innan man ställde sig framför spisen som en riktig man och lagade lite en smaskig måltid och satte sig framför tvn och kollade på Green Zone med Matt Damon, grymt bra film som jag rekommenderar.

Hann med ett par avsnitt av Las Vegas och kopplade av under eftermiddagen innan det var dags att sätta sig på cykeln igen, fast denna gången för färd till ektorp för att spela fotboll med några kollegor och satan, idag var det riktigt tufft efter brutala tacklingar ;)

Vill bara krypa ner i min nybäddade och sköna säng och sova men insåg att jag måste ställa mig vid spisen och laga mat till jobbet i morgon :/ … tror jag ska köra på Amandas recept, potatis med salt ;) eller vad säger du hun?

Inga kommentarer: