2 mars 2010

2010-03-02 | 18.17

Har idag ansökt till Försvarsmakten om att få göra min GMU som står för Grundläggande Millitär Utbildning. Värnplikten försvinner från och med den första juli och byter system där man inte längre blir inkallad utan man får själv söka och samt att man har rätten att avbryta utbildningen.

Fick frisedel när jag gick i skolan då jag inte var klart med studierna men efter att lyssnat och pratat med Emil samt att man känner en del som gjort lumpen, utlandstjänst samt som har millitären som yrke så har jag insett att jag vill göra lumpen.

Det är inte för att få hantera vapen eller att tränas för krig eller liknande, utan när man har pratat med dom man känner som gjort lumpen så har man fått höra hur dom har blivit bättre personer pga utbildningen, både på att hantera stress, ta tuffa beslut men i det stora hela växa till disciplinerade människor. Plus att man träffar nya människor som man går igenom allt med och knyter livslånga band, band of brothers!

Inga kommentarer: