30 maj 2010

2010-05-30 | 22.01

Jag hade förväntat mig att det skulle bli tufft, men det bara brast för mig när jag satt där inne på Jennys konfirmation i S:T Olai kyrka. Det var jättefint men det mesta i min skalle kretsade kring mormor & morfar, morfar är det ett halvår sedan han gick bort nu på tisdag och det är snart ett år sedan mormor gick bort, alla tankar flög omkring i mitt huvud och jag fokuserade så hårt att inte gråta, men det gick inte, jag kunde inte hindra det, jag släppte taget och bara lät det komma. Man undrar om det någonsin blir “bättre”?, för oavsett om jag alltid vill och kommer sakna er så känns det tråkigt om man inte ens ska kunna gå på en konfirmation utan att bryta ihop i tårar. Men en sak är säker, jag älskar & saknar er <3

Helgen i övrigt har varit hur jävla grym som helst faktiskt, man var helt slut i fredags och blev bjuden till Matteus med matte och massa skönt folk, grillade lite gott, drack en jävla massa gott (full like a kastrull) och bara hade det mysigt med bra musik.

Lördagen hände det inte så mycket på under dagen utan det var senare på eftermiddagen man befann sig på Nya Parken för två av årets fotbollshändelser, 1: Årets vändning, 2: Kandidat till årets mål!
Det började väldigt bra när Armin Tankovic nickade in Bambergs hörna men glädjen blev kort när Syrianska kvitterade ganska fort.
I 85e minuten blev det knäpptyst och man svor lite tyst för sig själv när Syrianska tog ledningen med 2-1 och kan nog garantera att alla besökare trodde att 2-1 målet för Syrianska var spiken i kistan, men då hände det “omöjliga”, vackra och rent av förbannat underbara"!, Christopher Telo (inbytt i halvlek), bryter sig in ifrån vänsterkanten

och smeker in bollen i en grymt vacker båge över målvakten och in i bortre krysset via stolpen i 87e minuten och på övertid 93:30 smeker samma Christopher Telo fram en elegant passning till Russel som i sista sekund får på en tå och chippar bollen över en utrusande målvakt och i matchens absolut sista minut avgör med 3-2 målet!
Efter matchen åkte man med herr Eriksson hem till honom och familjen Eriksson, där bjöds det på grillat (fan vad vi grillar :D ), god dricka till matchen mellan Sverige – Bosnien som blev en riktigt trevlig tillställning :)

Idag har man varit på konfirmation som nyss nämnde där man var hembjuden till Jögga med familj, släkt och vänner till Jenny där vi fikade med en riktigt god tårta och gott fikabröd. Senare när släkten/några av Jennys vänner hade åkt slog vi på grillen och grillade lite god mat och bara njöt av kvällsvädret. Blev en ganska tidigt kväll då man ska arbeta i morgon så man var hemma redan vid åtta, trött som fan men har fixat matlåda till i morgon, så det enda som behövs göras nu är att borsta tänderna, klä av sig och krypa ner i sängen :)

Inga kommentarer: