5 maj 2010

2010-05-05 | 09.13

Då var man hemma igen, eller rättare sagt så kom jag hem igår eftermiddag men har inte orkat bloggat :)

Det blev fyra dagar uppe i Stockholm tillsammans med David & Ellinor och det finns inget att klaga på, varit fyra riktigt trevliga dagar där dessutom vädret har varit kanonbra. Lite bilder kommer efter sammanfattningen av dessa dagar :)

Lördag:

Så var jag och arbetade på Hammarby – IFK som så underbart slutade med en 3-2 vinst för våra kära kamrater under den blå stjärnan, mötte upp David, Ellinor och Jonas direkt efter matchen och vi tog oss till O’learys vid gamla stan där vi hade bokat bord där vi skulle följa Dolphins finalmatch nummer fem där Dolphins kunde säkra SM Guldet och dom gjorde ingen besviken, vi hade några Dolphins supportrar på plats på O’learys så det var en riktigt trevlig stämning och man träffade dessutom en polare ifrån Norrköping på plats också (vad är oddsen?), vi åt gott och drack gott tillsammans med en riktigt bra basketmatch som resulterade i ett SM Guld, man skrek och sjöng och hade riktigt roligt :)

Söndag:

Blev en ganska lugn dag, jag & David utforskade området runt omkring där dom bor och passade på att spela lite fotboll och bara njuta i det underbara vädret. På kvällen lagade vi tacos och kollade lite på svtplay och kppplade av.

Måndag:

Jag och David tog en långpromenad in till Drottningholm och det är första gången jag var där (som jag minns) och man blir helt förstummad över hur vackert det är med Drottningsholms slott, angränsande hus, parken och växterna. Vi passade på att handla lite match på vägen hem och åkte hem och påbörjade matlagningen tills Ellinor kom hem ifrån jobbet, jag och David gjorde en riktigt smarrig lasagne som smaklökarna njöt riktigt ordentligt utav.

Tisdag:

Sista dagen med blandade känslor, även om man hade haft det trevligt så såg man fram emot att komma hem, speciellt till att sova i min egen säng ;) Men jag och David åkte in till stan, kungsträdgården rättare sagt och vi tog en tur inne på NK och jag säger bara wow, där har vi ett köpcentrum, dock inte för min inkomst märkte jag, såg bland annat en skjorta som kostade 2400 kr så det var ju inte direkt billigt, men sjukt fint :) Vi satte oss vid ett fik och köpte oss något gott, men vi går nog aldrig mer dit, David beställde en chockladkaka med jordgubbar och vispad vaniljsås men först när David hade betalat berättade dom att han fick nöja sig utan jordgubbar eller vaniljsås för att dom inte hade några, dålig service och inte sänkte dom priset heller!

Vi fortsatte till Kungliga slottet och hann se när vaktstyrkan på slottet byttes ut, en riktigt maffig upplevelse och våra Kungliga vakter är riktigt fina i sina uniformer.

Efter det gick vi till Cityterminalen och letade rätt på vart min avgångsterminal låg innan vi tog en snabb lunch på Burger King, fick passa på då vi inte har BK i Norrköping.

16.25 anlände bussen till Norrköping och man var hemma, och nu har man varit hemma i ungefär 15 timmar och man börjar anpassa sig till “småstadens” charm igen :)

 

 

 

DSC00128

DSC00100

DSC00106

DSC00107

DSC00108

DSC00109

DSC00111

DSC00115

DSC00118 

DSC00119

DSC00120

DSC00121

DSC00122

DSC00124

DSC00125

DSC00130

DSC00131

DSC00132

DSC00133

DSC00134

DSC00135

DSC00136

DSC00142

DSC00143

DSC00144

Inga kommentarer: