9 augusti 2009

Fotbollsmatch, grillning och roligheter

Jag väcktes av ringsignalerna till min mobil, med tveksamheter om att svara eller ej så gjorde jag det till slut och det slutade med att man fick spela match med a laget mot Kudby, 90 minuter utan avbytare i stekande värme. Gjort en träning i sommar och lagt på mig ett par kilo, fick spela på topp, sprang, sprang, sprang men om sanningen ska fram så blev vi mer eller mindre utspelade av ett helt klart bättre lag på varje position men vi kämpade och slet, vi låg bara under med 0-2 i halvlek och stod upp riktigt bra, men med en utvisning i början av andra halvlek rasade allting blandat med att vi tröttnade och vart utmattade utan avbytare. Men det var roligt att spela igen.

En dusch, lite och äta och färd hem för att lägga sig i soffan och vila och bara softa så blev man inbjuden att grilla och softa med Tobbe och Monia. Monia gjorde mohjitos (krossade jordgubbar, sockerdricka och Bacardi Razz) och Tobbe hade marinerat lite benfria kotletter och tillsammans med potatisgratäng så fixade jag en fin sallad.

Vi njöt och hade det mysigt uppe i solen på himpa och grillade, snackade skit och larvade oss. Efteråt drog vi hem till Tobias och fortsatte där, shots och drinkar blandades och avnjöts snabbt och framåt halv tolv drog vi ut på en fyllepromenad längs strömmen i stan, lade oss på den relativt nybyggda altanen vid studenternas (vid Världens bar) innan vi tog turen till macedonken och åt lite innan vi drog hem igen och slog på en film, Monia däckade första innan jag och Tobias stängde av TV’n och däckade också.

Idag har vi legat i Wasaparken och ätit lunch ifrån Sandys, blev en god kyckling sallad med rhode dressing och bröd för min del, var mysigt och skönt.

Det har varit en helt underbar gårdag och dag idag :)

Nyss kommit hem, sitter bara och och avnjuter musik på min spotify och chillar. Rätt seg efter helgens alla äventyr.


Daniel Jarque, R.I.P

Inga kommentarer: