1 september 2009

Död rymd

 

Måndagskväll & natten tillbringades med Tobias, vi hade sen länge bestämt att vi skulle ta en spelkväll. Spelet för kvällen & natten var: Dead Space. Och jag kan lova att grannarna undrade stundtals vad som hände. Jag har spelat en del skräckspel genom åren, nyaste doom, Far Cry 1 och så vidare men skrämsel faktorn i Dead Space är riktigt underbart som ni kan se i detta videoklipp, vi hade släckt ner hela lägenheten, 5.1 surround ljud på hög volym, hoppade högt vid ett par tillfällen. Vi spelade ett par timmar, tiden flyger när man har roligt. Vi avslutade med en film, först slog vi på Alone in the dark 2 men stängde av efter två minuter, pinsamt dåligt skådespeleri, manus och handling. Så vi slog på en komedi istället. Vi avrundade natten med att åka hem till Tobias för att orka äta ett par mackor innan vi däckade. Tack för en helt grym kväll & natt mannen.

Nu har jag nyss kommit hem, haft match i korpen där vi slog Ove’s Randiga med hela 5-0 efter helt underbart spel i första och lite mer säkert spel i andra. Blev ett mål för mig och lyckades med ett par fina framspelningar.

Ikväll blir det lugnt, ska ställa mig och diska lite och fixa lite sen blir det lite slöande framför tv’n.

Inga kommentarer: