18 december 2009

wHite sNow

I onsdags kväll tog jag på mig vinterkängorna och understället och begav mig ut i den isande kylan för att möta upp Tobbe vid kungsgård, spelkväll stod på schemat och för denna gången blev det inte Dead Space & PS3 utan Resident Evil Chronicles på Nintendo Wii, Tobbe hade bara en nunchuck kontroll så vi var hemma hos Tobbe's polare Jonsjö och lånade en.

Det blev ett par timmars vilt spelade och trots att jag inte är någon större fantast utav Wii konsolen så blev jag riktigt nöjd.

Igår var det full fart med jullklappshandel för Tobias, vi åkte först ut till MediaMarkt och halvvägs dit så tyckte han att vi skulle stanna vid Sandbyhov så jag kunde ta min sprut med A(H1N1) vaccin mot svininfluensan så vi gjorde det fast vi fick vända rätt snabbt då dom inte öppnade förens vid två. Så efter att ha gått runt och tittat på diverse saker (mest sånt man själv vill ha) så åkte vi till Sandbyhov och jag fick min spruta. Efteråt åkte vi till City Gross och handlade lite och åkte hem till honom och lagade mat. Kollade lite på tv och tog det lugnt i soffan innan vi begav oss till stan för att fortsätta med julklappshandeln.

Jag kom hem lite skapligt igår kväll då vi båda var fruktansvärt trött och jag somnade vid elva tiden.

Idag har jag hunnit vakna, städa och fixa lite och fått upptäcka att jag inte har något varmvatten i kranarna. En felanmälning till hyresvärden har gått iväg och får se hur lång tid det tar, vill ju ha mitt varma skumbad för att värmas ur kylan!

Ikväll kommer Johan hit efter jobbet och det blir rätt slappt med lite FM10 spelande och kolla på film.

Inga kommentarer: