21 december 2009

Årskrönika 2009

Detta var året som skulle komma att bli det tuffaste av mina så här långt tjugofem år, det var motgångar, tuffa perioder och stunder då man var nära att bryta ihop och ge upp men med vänners stöd så slutade man inte att kämpa.

========================================

Vi börjar med IFK Norrköping, förnedrade i Allsvenskan efter återkomsten och degradera till Superettan som jag och säkert många trodde skulle bli en enkel säsong med den truppen IFK hade, men oj så fel man hade. Trots att man hade en tränare som för första gången på många år införde ett spelsystem som innebar ett spelande, taktiskt och vacker offensiv fotboll och som spelarna ofta lyckades med så fick vi ofta inte med oss resultaten och trots fint spel så var vi uddlösa framåt.

Som om det sportsliga inte vore en katastrof så står klubben inför en extrem ekonomisk situation då man redovisar ett negativt kapital på en närmare åtta miljoner kronor. Hans Lundin sade i media vid avgång att han lämnade över klubben på färdigserverat för framgång, yeha right vilket skitsnack!

Peter Hunt har varit väldigt rättfram med vad som behövs och inte rädd för att ta i med hårdhandskarna och jag är rätt säker att han är personen som faktiskt kan ordna upp allt.

========================================

Mormor som har varit mitt största stöd genom hela livet avled den 28 juli, det är fortfarande tungt och jag saknar mormor så otroligt mycket, jag tror inte att alla förstår igentligen hur mycket hon betydde för mig och vilka upplevelser vi haft, hon fick det väldigt tufft efter att morfar fick diagnosen alzhiemers och efter cirka 1 1/2 - 2 efter diagnosen blev det så illa så han var tvungen att flytta till ett boende för dementa och detta tog hårt på mormor som alltid varit van att ha morfar hos dig och inte behöva vara ensam men som tur var så bodde jag 100 meter ifrån mormor så jag fanns där för henne varje dag men det syntes på henne och hon gjorde ingen hemlighet av det att hon blev ledsen av sin ensamhet trots att jag fanns där. Diabetes sen cirka 16 års ålder, hjärtopererad, dialys i 2 1/2 år ungefär och det gjorde att kroppen till slut inte orkade längre och nu har du fått din rättvist förtjänta vila.

Morfar avled den 1 december och jag är så glad att jag fanns där för honom vid hans sida under hans sista dagar, det syntes på honom att han visste att vi var där och det gav honom styrka och till sluta våga släppa taget och somna in och får nu sin vila och träffa sin hustru på andra sidan.

Mormor & morfar har ALLTID funnits där för mig när jag behövt det, alltid älskat mig trots att jag ibland gjort fel så svek dom aldrig mig, dom höll sitt löfte till deras sista andetag, att aldrig svika mig och att alltid finnas till för mig. Kommer aldrig att glömma alla upplevelser, rest med husvagn & husbil och upplevt hela Europa bortsett ifrån Spanien, Italien och Frankrike. Ungern resan och resan till Nordkap är nog dom roligaste jag haft.

Mormor 27/5 1934 - 28/7 2009
Morfar  5/1 1938 - 1/12 2009
Ni har förtjänat er vila efter alla dessa år och jag vet att vi i framtiden kommer mötas upp igen på andra sidan men ni är förevigt älskade, saknade och aldrig bortglömda <3

Skänker även en tanke till Davids morfar som även han gick bort under hösten.

Detta var även året då vi skulle förlora våran största pop ikon, självaste Michael Jackson och en stor skådespelerska Brittany Murphy.

========================================

Men året har även inneburit glädje då man har underbara vänner som alltid finns där för en, jag vill speciellt nämna Amanda Tallberg, Tobias Linderholm, David Svensson, Emil Sjöholm, Jörgen Eriksson.

Tobias: Vi har våran barnsliga humor och har alltid roligt tillsammans oavsett om det är spel, filmer, promenader eller spontana äventyr, med dig är det 100% garanterat roligt.

David: Barndomsvänner och min bästa vän och broder i hjärtat, även här så har vi en underbar vänskap med en blandning av barnslig humor till en ordentlig, vuxen vänskap. Du och familjen Svensson betyder allt för mig.

Emil Sjöhom: Våran vänskap må vara rätt ny om man jämnför med Tobias & David men du är en stjärna, kan lita på dig till 110% och du ställer alltid upp och har aldrig tråkigt med dig. Din familj står mig väldigt nära och jag bryr mig om er alla, tack för att du finns.

Amanda Tallberg: Som med Emil så är våran vänskap rätt ny i jämnförelse med min vänskap med Tobias & Emil men jag ser en lång och oändlig vänskap med dig. Du är så otroligt underbar, du finns alltid där och du lyssnar alltid när man mår dåligt eller har problem. Älskar dig Amanda <3

Jörgen Eriksson: Vad blir det nu, 8 år? Som av en extrem slump träffades, tänk om jag och David inte hade gått in på din CS server? Då hade vi inte kännt varandra, ibland kan man verkligen träffa blivande vänner på så extremt sätt. Men du och familjen Eriksson betyder mycket för mig och ni finns alltid där för mig och det värdesätter jag väldigt högt.

========================================

2009 var ett tufft år men jag är säker på att 2010 blir ett spännande och trevligt år fullt med överraskningar och roliga händelser & upplevelser med mina vänner.

Med detta vill jag önska alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Inga kommentarer: