30 december 2009

Julen har rullat förbi … likaså jag!

Då har julen 2009 passerat och nu är det ett år tills nästa jul. Julen har varit väldigt lugn och mysig.

Det började med den 23e där jag på eftermiddagen åkte till David & Ellinor för lite kvälls mys med julklappsinslagning, julkvällsmat och mys i soffan med lite julmusik. Säga vad man vill men mys i soffan är underskattat. Vi gick och lade oss skapligt och åkte till Davids föräldrar i pryssgården (My childhood neighbourhood) där Davids föräldrar Kerstn & Billy hade serverat en frukost bord utan dess like, tillsammans med Davids lillebror Martin satt vi runt det gigantiska middagsbordet och åt och pratade och hade det trevligt. Lite julklapps utbyte blev det och vart mer än nöjd med det jag fick, utav David & Ellinor fick jag exklusiva kryddor ifrån Sthlm, en kokbok med smaskiga recept samt en fotobok för alla mina fotografier, av Billy (Davids pappa) fick jag Mika, Live Parce Des Princes Paris på bluray och trots att jag inte är någon jättefantast av Mika så ser jag fram emot att se honom. Av Kerstin (Davids mamma) fick jag lite mer fina fotoböcker som verkligen kommer komma till användning, har tills idag sorterat ut en runt 750 – 1000 fotografier efter min barndom, uppväxt och med mormor & morfar som ska sparas ordentligt. När familjen Svensson skulle ut till Krokek för att fira julafton åkte jag till familjen Sjöholm och firade julafton tillsammans med Emil, Johan, Madde och deras mamma Carina och hennes man Arne. Jag, Madde, Johan och Emil började dagen med Monopol, utan tvekan det mest klassiska brädspelet som tillverkats. Hela dagen var väldigt lugn och mysig med otroligt mycket mat, snaps och öl. Har även firat lilljul med Tobias där vi lagade god mat och bytte julklappar.

I det stora hela är jag väldigt nöjd med julen. Förväntningarna var inte “höga” då jag var förbered på en jul ensam efter att inte ha mormor & morfar i livet längre (RIP), men julen har varit underbar och jag vill tacka familjen Svensson för den underbara julfrukosten och familjen Sjöholm för att jag fick fira julafton med er och tack Tobias för våran supermysiga dag med mat och lek med lego ;)

Passat på att handlat under mellandagsrean och då jag absolut behövde en ny mobil så blev det en Sony Ericsson T700 som jag är supernöjd med samt Flickan som lekte med elden på MediaMarkt. Efter en sväng om på Ingelsta med Sofia så blev det även lite kläder, Dan Browns nya Den förlorade symbolen, nytt 22 cm stekjärn i teflon. Ska försöka ta mig till IKEA och inhandla lite mer tallrikar och bestick någon dag efter nyår.

Nu ska jag diska klart det sista sen ska jag krypa ner i badet med Dan Browns senaste bok och bara mysa.

Inga kommentarer: