6 december 2008

Förlåt

Att jag var dålig på att uppdatera min blogg, men till mitt försvar har det varit ett par hektiska dagar och nedan kommer en förklaring till varför ;)

Hade lovat att hålla min polare Martin sällskap i torsdags på gymmet Nautilus där jag tränar och han jobbar, han skulle öppna själv och ville att jag skulle komma och träna och hålla honom sällskap ett tag, och man är ju inte den som är den så jag gjorde det, drog med mig en stabil frukost dit, varm oboy, ciabatta macka och en toast ifrån mcdonalds :D ... satt och åt och pratade med honom när han hade så tråkigt bakom disken :) ... i vilket fall som helst så gick jag och tränade enligt mitt schema som jag kör efter och jag satt och tränade triceps när det vibrerar i fickan, kör klart triceps träningen innan jag tar upp mobilen och läser smset som lyder:
"Tjenare, är du fortfarande intresserad av jobbet du sökte här hoss oss? Kom ner till oss så fort du får tid, mvh Förnamn, Efternamn"

Det gjorde min dag fullständig, för vissa är det kanske ett jobb som vilket som helst, men jag har velat ha detta jobbet så länge, något jag är intresserad av :) ... jobbet som då är är på Alina Sysems i Norrköping, en datoraffär som funnits här i cirka 7 år! och företaget i cirka 10 år!.

Så det blev snabba tag på gymmet och duschade och bytte om och stack till företaget som bara låg någon kilometer eller två därifrån. Fick börja en s.k provanställning på en gång och har i skrivande stund arbetat 3 dagar. Allt har fungerat över förväntan, visst man kan ju inte allt på en gång och det förväntar dom inte, men man har fått höra mycket positiva saker vilket ger mig förhoppning på någon form av anställning! :) Kollegorna är svinbra och känns redan som att man passar in och är med i gruppen redan.

Vad har annars hänt? Ja inte mycket, jo har som vanligt gymmat rätt mycket. Beach 2009 och fotbollssäsong 2009 ;)

Då var det lördagskväll och man har jobbat idag. Dock en lugn dag, 10-15 och i morgon jobbar jag 11-15 :) Så det är ett rätt soft schema under helgen.

Håller på att tvätta just nu, det behövdes vill jag lova :p .... sen blir det lugnt, fixa lite kvällsmat och kolla på film på tv, kan starkt rekomendera White Noise som går på Tv6, grymt bra skräck :) Såg den för ett par år sen när jag var uppe i Sälen med Nicke.

Nu ska jag strax gå ner och hänga tvätt, men nu har jag mättat eran törst på nyheter i mitt liv ;)

Inga kommentarer: