28 juli 2009

Vila i frid mormor

Idag den 28 juli tidigt på förmiddagen avled min mormor. Det finns inte ord starka nog att beskriva hur mycket jag älskar dig och hur saknad du kommer vara i resten av mitt liv. Det var du som gav mening med mitt liv, du som skänkte glädje och lycka. Jag fick beskedet halvvägs ner till Sölvesborg och IFK's borta match mot Mjälby, det var inga tveksamheter utan snabbt till Växjö tågstation och tog första bästa tåg hem och vid fem tiden kom jag upp till sjukhuset och tårarna hade runnit hela vägen ifrån tågstationen i Växjö och till sjukhuset och när jag klev in i rummet där hon låg, så stilla och som hon hade funnit frid och stillhet så brast det bara ännu mer och tårarna flödade i sorg av att du gått bort, jag kommer förevigt att älska och sakna dig, alla minnen finns kvar och du kommer aldrig att glömmas bort.

Gunnel Karlsson, 27 Maj 1934 - 28 Juli 2009. Vila i fred, den har du förtjänat efter 75 års trogen tjänst.

Jag vill tacka alla mina vänner, inga namn nämnda inga glömda, ni vet helt enkelt vilka ni är och ni ska veta att utan er hade jag inte klarat av detta, erat stöd betyder allt för mig.

Tack till Eva Å och IFK Norrköping som betalade min tågbiljett och för stödet.

Inga kommentarer: